Jesteśmy w środku okresu urlopowego i w ostatnim czasie mogliście odnieść wrażenie, że niewiele się dzieje, ale NIE! Cały czas pracujemy i w międzyczasie działo się całkiem sporo, poniżej streszczenie wszystkiego:
– od dawna wyczekiwany merge z ServUO, costam pewnie poprawia, costam pewnie psuje (jak zwykle). Wnosi poprawki do: paralyzing blow, gumpy, pojemniki (i quivery), rozdzialka i zasieg, arc circle, thunderstorm, wildfire, exorcism, recall, blade spirits (spell i mob), energy vortex (spell i mob), globalnie do spelli, fishing, loot, luck chance, loot intensity, craft intensity, crafting tools, globalnie do itemow, recall rune, teleports, prospectors tool, items durability, skillgain, houses, boats… Gdyby ktos zauwazyl jakies niepokojace zmiany w wymienionych, prosimy o informacje.
– zgodnie z zapowiedziami zrezygnowaliśmy z NPC Economy System (system rosnacych cen matsow przy nieskonczonym restocku). Od dzisiaj wszystko po staremu (ograniczony restock i stale ceny). Dodatkowo jestesmy na etapie ustalania mnoznikow cen podstawowych dla matsow typu: board, ingot, wool, cloth, hide, shaft, feather. Sa one obecnie odrobine nizsze niz przed wprowadzeniem nowego systemu cen, ale tak czy siak PODWYZSZONE z oczywistych wzgledow. W najblizszym czasie jednakze w swiecie pojawia sie „przemytnicy”, ktorzy beda mieli do zaoferowania wiekszosc matsow na zasadach Economy System (rosnace ceny, nieograniczony restock), czyli: jak kogos stac, to sobie kupi ile potrzebuje. Gdyby u ktoregos z normalnych NPC zostaly jakies matsy wg. nowego systemu, prosimy o informacje – moglismy cos przeoczyc.
– Anty-AFK Captcha – wprowadzamy gotowy skrypt w celu wyeliminowania biernego pozyskiwania surowcow. Skrypt jest gotowcem i wprowadzamy go nie w wersji finalnej. Jak to dziala? Co 15-30 minut przy uzyciu toola zostaniecie poproszeni o wpisanie kilku liter (wielkosc ma znaczenie) z obrazka. Blad oznacza brak mozliwosci wskazania targetu dla narzedzia, obecnie bez zadnych konwekwencji w postaci kickow, banow, itp. – nie wpisales hasla, nie mozesz wydobywac surowcow. Dziala takze przy bodach, wszelkie uwagi prosze kierowac na forum – dopracujemy to wspolnie.
– na horyzoncie powazne zmiany w domkach: na dniach wlaczymy house decay dla wszystkich domkow (normalnie jest, ze kazdy nienajnowszy domek dlaa konta to tylko ma) z uwagi na to, ze standardowo mamy tylko 1 na konto. Oznacza to, ze trzeba bedzie domek odswiezac zeby nie zniknal po 14 dniach. Aby odswiezyc domek nalezy kliknac na tabliczke, przejsc przez drzwi lub teleport. Odswiezenie domku powinno byc zasygnalizowane odpowiednim komunikatem. Obecny stan domku i wszystko zwiazane z tym systemem wg. oficjalnych informacji uoguide/stratics/uo.com. Wprowadzenie systemu zostanie ogloszone tutaj, oraz na forum – obecnie to testujemy.
– wprowadamy color wars do testow (kolejne podejscie). Podczas testow nie powinno sie to odbic na graczach i gdy wszystko bedzie po naszej mysli, zaczniemy sie wszyscy bawic.
– poprawiony mage guild master – usuniecie opcji mage armor.
– wlaczono funkcjonalnosc Cooperative Collections: Moonglow Royal Zoo, Vesper Museum. Ceny nie zmienione, wg. UO Guide. Britain Library jeszcze nie przeanalizowalismy, ale jest nastepne w kolejce,
– naprawiono sturdy & gargoyle pickaxe oraz prospectors tool,
– spawnery champow dzialaja jak do tej pory (delay 4 dni, 7h), nie wylaczaja sie same – w najblizszym czsie bedziemy wiedziec czy rezygnujemy z tematu deaktywacji spawnow,
– peacemaking moze zostac przerwany przez taming natychmiastowo (jest na to 10%, mozliwe ze wartosc jeszcze ulegnie zmianie),
– Cold Drake – nie do stamowania,
– usuniete SpellBar’y,
– zmiany od ServUO: tinker tool, silver serpent, champion spawn,
– uruchomienie spawnu Meraktus the Tormented,
– usunieto mapy 7 poziomu i wylaczono mozliwosc ich kopania,
– moby nie do tamowania: Blood Fox, Crimson Drake, Dread Spider, Frost Dragon, Frost Mite, Osselm Ram, Palamino Horse, Phoenix, Platinum Drake, Serpentine Dragon, Shadow Wyrm, Tsuki Wolf (mozliwosc ich tamowania wyszla dopiero w pub 97),
– poprawka stealing – reveal dopiero przy probie kradzyezy, a nie uzyciu skilla,
– dread spiders – powrot do poprzedniej, slabszej wersji (do czasu ustalenia nowych statystyk dla tego moba),
– slayers – zrownanie bonusu dla czarow do bonusu dla atakow bronia (superslayer dmg *2, lesser slayer dmg *3),
– enemy of one – poprawka dispela (juz nie powinno znikac), poprawka bonusu dmg w pvp (max 16),
– reset timerow na spawnach champow (niestety bylo to konieczne),
– modyfikacje w AI wszystkich mobow – prosze zglaszac dziwne ew. zachowanie mobow,
– champ spawn range zmniejszony z 35 na 30, dodatkowo zmniejszona ilosc mobow spawnowanych w tym samym czasie,
– wylaczylismy weryfikacje klienta, a raczej zmniejszylismy wymagania do wersji 7.0.0.0. Ma to na celu przetestowanie starszych wersji pod katem wspolpracy z programami Razor, UOSteam (rozdzielczosc m.in.). Dodatkowo caly czas badamy przyczyny lagow podczas bicia spawnu champa i metoda eliminacji probujemy dotrzec do glownego podowu. Jedna z tez mowi, ze podczas uzywania starszych klientow lagow nie ma lub sa znacznie mniejsze – sprawdzimy. Mozliwe, ze bedziemy obnizac wymagania w pozniejszym czasie, wybierzemy jakis klient i zmienimy go oficjalnie (oczywiscie wlaczymy ponownie weryfikacje) lub zostaniemy przy najnowszym kliencie ze strony uo.com – to juz w sumie zalezy bardziej od Was – dzielcie sie spostrzezeniami.
– zmniejszenie obszaru guarda w lunie (jakies 3 kratki),
– podwojenie uses kraftowanych tooli (smiths hammer, etc, etc),
– poprawiona komenda [BondInfo,
– czas znikania cial mobow ze spawnu przyspieszony (1 minuta),
– zmiana Carpenter Runic Chance z questa w Heartwood,
– restarty w celu ladowania zmian beda sie odbywaly z automatycznym timerem,
– poprawki Pet Leash,
– poprawki dmg (bleeding attack, force of nature, base conflagration potion, base explosion potion, wraith form, poison, wildfire, death strike, strangle, fire field, poison strike, wither, thunderstorm, wordofdeath)
– kilka drobnych zmian od ServUO (waga czapek, jeweli),
– zwiekszony stat gain chance,
– szybkosc wzrastania cen surowcow objetych NPC Economy System zmniejszona,
– zmiany kosmetyczne w Runebook,
– pojemnosc pack pets poprawiona,
– zmiana w formule leczenia bandazami,
– kosmetyka barraca,
– poprawki Dread Spider (staty, resy, skille, etc),
– czas odrastania u owiec przyspieszony,
– zmienione AI Familiara,
– poprawki w Carpentry (success chance),
– poprawki w Art Drop Chance ze spawnu Tokuno (dolicza teraz czasowe bonusy lucka),
– poprawka Arcane Empowerment Spell i Spirituality bonus,
– czas znikania cial mobow ze spawnu champow znacznie przyszpieszony (temat jeszcze nie zamkniety),
– zmiana skupienia mobow w poszczegolnych falach spawnu champa (rozproszenie, oddalenie od altara),
– gambling stone umieszczony w Lunie (obecnie do wygrania czeki, torba regow, jackpot – docelowo znacznie wiecej – sugestie mozna kierowac na forum),
– kilka nowych przedmiotow w naszym donate: 10 Murder Remove Deed, 1 Murder Remove Deed, Bank Storage Increase Deed, Container Storage Increase Deed oraz skille 1×85, 2×85, increase 1×10 i 1×15. Przypominam, ze od niedawna jest rowniez Ethereal Retouching Tool oraz Additional Character Slot Deed.
– i pewnie wiele innych o ktoeych sami nie wiemy od ServUO

Dalsze zmiany juz w drodze, nowe systemy w drodze, eventy okresowe w drodze!